Win the war for talent - Men sen då?

Nästan 14 000 medarbetare i fokus när Ny Position arrangerar Employer Brandingfrukost för flera av regionens stora arbetsgivare.

På fredag välkomnas närmare 100 personer till frukost och föreläsning på Elmia Kongress och konserthus där Ny Position presenterar två föreläsare som ska prata vad som händer efter man sagt ja – när det riktiga arbetet börjar.

Den småländska rekryteringsbyrån arbetar med att hitta Perfect Match inom Rekrytering, Human Resources och Interim Management. Genom att bidra med värdefull kunskap ökar de attraktionskraften för arbetsgivare och bidrar till regionens tillväxt.

- Betydelsen av ett starkt arbetsgivarvarumärke för att lyckas attrahera kritisk kompetens kan inte ha undgått någon. Som medarbetare idag finns inte alltid möjligheten att klättra på karriärstegen, men du vill ändå känna att du får utvecklas och avancera i din roll. Om inte – letar du efter motivationen någon annanstans, säger Jeanette Boström, delägare Ny Position.

Magnus Liungman, VD och medgrundare av succéföretaget Doctrin, berättar hur de ser värderingar som sin viktigaste tillgång. Angela Ahola, doktor i psykologi, har agerat expert i TV’s morgonsoffor. Under temat ”Skulle du köpa dig själv” sätter hon fingret på det vi själva inte vet påverkar klimatet på arbetsplatsen.

- Vi vill bidra med kunskap i hur man som företag arbetar för att ens kompetens inte letar sig vidare. Fredagens föreläsare kommer prata om vad som är nyckeln för att lyckas behålla motiverade medarbetare som trivs och kan utvecklas på jobbet, säger Helen Einarson Lundin, delägare Ny Position.

Ny Position har sedan starten 2009 jobbat med Rekrytering, Human Resources Management och uthyrning av specialister och chefer. De har stadigt vuxit och är kända hos både kunder och kandidater som kompetenta, professionella och KUL att jobba med.