Interim Rekryterare

Vill du arbeta med rekrytering på ett växande och internationellt bolag? Vi söker nu en rekryterare till en av våra kunder i Östergötland.

Som rekryterare så kommer ditt fokus ligga på kompetensförsörjning av tjänstemän till olika avdelningar inom organisationen. Vår kund har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren med stort rekryteringsbehov som följd och då framtiden ser fortsatt mycket ljus ut finns behov av att rekrytera nya medarbetare inom flertalet funktioner. I din vardag är du ett stöd och bollplank till avdelningschefer under hela rekryteringsprocessen. Du tar kravprofil, författar annonsunderlag, gör urval och kvalitetssäkrar kandidater genom intervjuer, arbetspsykologiska tester och referenstagning. I din vardag är du också en naturlig kontaktyta gentemot konsultbolag och rekryteringspartners.

Vi söker dig som har arbetat några år med kvalificerat rekryteringsarbete. Du är mycket insatt i hur organisationsstrukturen vanligtvis är uppbyggd i ett större bolag och du är van vid att arbeta med kompetensförsörjning på både specialist – och chefsnivå. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning som grund att stå på med inriktning mot personalvetenskap.

Som person är du konsultativ och lösningsorienterad med god planeringsförmåga. Du får energi av att träffa människor och lägger mycket stor vikt vid att alla kandidater som du kommer i kontakt med får ett professionellt bemötande.

Uppdraget är initialt ett interims uppdrag på ca 50% under ca 6 månaders tid men det finns goda chanser till förlängning och/eller utökning i arbetstid.

Har du frågor om interimsuppdraget är du välkommen att kontakta Maria Svensson på 036-330 09 00. Du anmäler ditt intresse genom att registrera ditt CV här på denna sida och koppla ihop det med uppdraget.