Offecct tillverkar designmöbler för hållbara och inspirerande mötesplatser och större delen av tillverkningen sker vid vår 20 000 m2 stora produktionsanläggning i Tibro, Västra Götaland. Vår produktion är till största del kundorderstyrd och består still stor del av gediget hantverk. Vår mission är att driva bolaget på ett i alla delar hållbart sätt, från designprocessen till den slutliga leveransen av produkten. Vi kallar vår filosofi för Offecct Lifecircle. Offecct inklusive dotterbolaget Facctory AB omsätter tillsammans ca 150 msk och har idag ca 70 anställda. Bolaget är en del av Flokk koncernen.

Brand Manager

Är du en person som andas marknadskommunikation och varumärkesstrategier? Vi på Offecct söker dig som vill driva vår positiva utveckling vidare – bli vår Brand Manager!

Som Brand Manager hos oss präglas dina dagar av design och kvalitet och med en nyckelfunktion i företaget äger du hela vår marknadsplattform för Offeccts produkter. Du arbetar med vår varumärkesstrategi och driver vår marknadskommunikation framåt. Dina arbetsuppgifter innefattar också kommersiell portföljsanalys och strategisk prissättning samt utveckling av behovsdeklarationer för produktutvecklingar och uppgraderingar. Tillsammans med Design Manager och marknadsorganisationen utvecklar du planer för marknadsföringsmaterial som skall användas i Flokk’s kommunikation och marknadsarbete. I rollen ingår ansvaret för den kommersiella delen av produktutvecklingsprojekt, inklusive lanseringsaktiviteter. Som Brand Manager blir du länken mellan Flokk’s Product & Brands aktiviteter och företagets Commercial Operations. Du har personalansvar för marknadsavdelningen och sitter med i ledningsgruppen. Tjänstens placering är på vårt kontor i Tibro och du rapporterar till VD.

Har du tidigare erfarenhet från en liknande tjänst i ett företag med koncernstruktur/matris tillsammans med ett kommersiellt fokus och en teknisk förståelse kan du vara helt rätt för oss. För att göra framgång i rollen är du också duktig på att metodiskt och analytiskt driva processer från start till mål. Som person är du kommunikativt stark och processar och kommunicerar information på ett tydligt sätt och skapar långsiktiga relationer både internt och externt. Driv och utvecklingsorientering är starka egenskaper hos dig, likaså ett holistiskt synsätt och hög struktur. Officepaketet är inga konstigheter och svenska och engelska behärskas i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Detta är en spännande roll med möjlighet att påverka i ett framgångsrikt företag i ständig utveckling. Är du villig att anta utmaningen ser vi fram emot din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av specialister och ledande befattningar. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt och Catharina Bülow på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via denna sida, där du registrerar din CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan senast den 24 mars.