Isaberg Rapid , beläget i Hestra, är ett av världens ledande företag inom häftbranschen. Vi utvecklar, tillverkar,marknadsför och säljer häftapparater, häftverktyg och limpistoler för kontor, industri, byggsektor och hemmafixare, samt elektriska insatshäftare till ledande tillverkare av skrivare, kopiatorer och dokumenthanterings¬system. Isaberg Rapid AB ingår i koncernen Acco Brands.

Demand Planner

Lockas du av att arbeta med internlogistik och planering i ett internationellt bolag? Kul! Då kan tjänsten som vår nya Demand Planner vara din nästa utmaning.

Som Demand Planner är du en del av vår globala logistikorganisation där du operationellt ansvarar för att försörjningskedjan av varor fungerar så optimal som möjligt. Utifrån prognostiserad försäljning och order säkerställer du att rätt sortiment finns tillgängligt i rätt kvantitet på våra lager för vidare leverans till kund. Analys av data, konfirmering av order och uppdatering av information i vårt affärssystem är en stor del i ditt dagliga arbete. Du har tät kontakt med en kollega i liknande roll som är placerad i Frankrike och du har daglig kontakt med vår kundsupport, försäljningsorganisation och med våra leverantörer Kina. Vi vill gärna att du tar stafettpinnen när det kommer till att utveckla hur vi använder vårt systemstöd SAP på bästa sätt och du kommer vara involverad i pågående utvecklingsprojekt med att implementera prognossystemet APO-advanced planning and optimization. Du rapporterar till Demand Planning Manager och är placerad vid vår fabrik i Hestra.

Vi vill gärna jobba med dig som har tidigare erfarenhet av inköp och lagerstyrning men vi ser också positivt på dig som nyligen har avslutat en högre utbildning med inriktning mot Supply Chain och vill utvecklas inom området. Är du en person som gillar att ha koll på läget och som trivs med att ta eget ansvar så kommer du finna dig väl tillrätta hos oss. Du har en hög IT mognad och sätter dig med lätthet in i såväl ERP-system som andra systemstöd. Du har goda kunskaper i Excel och extra glada blir vi om du tidigare har arbetat i SAP. Eftersom vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Behärskar du dessutom franska så är det ett extra plus.

Trivsel på arbetsplatsen ser vi som viktiga nycklar till framgång. Som medarbetare hos oss på Rapid erbjuder vi dig:

• Flexibel arbetstid med möjlighet att i viss utsträckning arbeta hemifrån
• Friskvårdsbidrag och möjlighet att träna på gym nära din arbetsplats
• Fri entré till flertalet bad/simhallar inom Jönköpings län.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svensson eller Catharina Bülow på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via denna sida, där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt.