Nobia Inspiring kitchens made easy is our vision. Inspiring room to be you is how we achieve it. As Europe’s leading kitchen specialist with some 20 strong brands and net sales of SEK 13 billion in 2017, we build more than 135,000 cabinets and help over 60,000 customers realise their kitchen dreams every single week. We develop and manufacture our kitchen solutions in 14 production facilities across seven European countries. And we sell to customers via a network of our own stores, franchise outlets and retailers, and via professional partners who supply our kitchens to their own customers. And it’s all down to each and every one of our 6,000 employees, and the room we give them to learn, grow, build, innovate and to be proud of the work they do every day.

Logistics Operation Manager

Är du en doer som triggas av verksamhetsutveckling? Vi på Nobia söker dig som vill vara nyckeln till vår framgång i affärsområdet New Business där HUBen är navet. Är du den handlingskraftiga och pragmatiska ledaren vi söker?

I rollen som Logistics Operation Manager utvecklar och driver du arbetet med vår logistik-HUB för konsumentmarknaden i Norden, gällande platta paket (New Business). Du ingår i en strategisk grupp inom Nobia där du får chansen att påverka hur vi ska bedriva vår framtida verksamhet. Som Logistic Operation Manager ansvarar du för omlastnings-HUBen i Tidaholm som har varit i drift i två år och som fortfarande är under utveckling. Process- och systemutveckling, introduktioner av nya produkter, effektivisering, leveranssäkerhet etcetera är en del av dina dagliga uppgifter. Placeringsort är Tidaholm, du ingår i ledningsgrupp och rapporterar till Head of New Business Nordic Region. Resor i tjänsten förekommer och då främst till våra kollegor i Norden, ca 30 dagar/år.

Du ansvarar bl.a. för att:
• Strategiskt planera och hantera logistik, lager, transport och kundservice
• Rikta, optimera och koordinera hela ordercykeln
• Ha koll på kvalitet, kvantitet, lagernivåer, leveransprestanda, transportkostnad och effektivitet
• Personalansvar för ett team på ca 10 personer

Vi vill jobba med dig som har relevant utbildning inom logistik/supply chain eller liknande och flerårig relevant arbetserfarenhet. Extra positivt är det om du haft en liknande tjänst tidigare, kanske från ett något mindre bolag där du har haft ansvaret för hela flödet. Du har med fördel jobbat både operativt och strategiskt samt haft personalansvar. Likaså skriver och talar du obehindrat på såväl svenska som engelska och har god systemvana, kanske till och med i SAP? Perfekt!

Vem tror vi att du är? En doer med ett holistiskt synsätt som triggas av verksamhetsutveckling. Du är analytisk och har lätt att se och sätta strukturer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Som Logistics Operation Manager hos oss erbjuds du en självständig roll med stort mandat att få utveckla, driva och leda verksamheten i HUBen framåt. Antar du utmaningen? Välkommen till oss!

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och kvalificerade specialisttjänster. Har du frågor är du välkommen att kontakta Annika Quennerstedt eller Rebecka Ellis på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via denna sida, där du registrerar din CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Då vi tillämpar löpande urval önskar vi din ansökan snarast.