Dometic Seitz AB är ett självständigt bolag i Dometic koncernen och tillverkar på siten i Tidaholm rutor till husvagnar och husbilar. Moderbolaget Dometic är sedan 2015 noterat på Stockholmsbörsen och har idag cirka 8000 anställda världen över. Det är ett globalt företag som tillhandahåller lösningar för ”Mobile living”. Bolaget utvecklar, tillverkar, säljer och utför service på ett brett utbud av produkter som höjer komforten, och säkerheten i fordon. Vår mission är att göra det mobila livet enkelt. Vi kallar det för mobile living made easy. Läs mer på www.dometic.com

Ekonomichef

Har du stenkoll på siffror och analys? Vill du jobba affärsorienterat med ekonomistyrning i en produktionsnära miljö? Då kan du vara vår nya kollega.

Som ekonomichef på Dometic Seitz kommer du ha ett övergripande ansvar för företagets ekonomi och den dagliga driften av ekonomiavdelningen. Tjänsten innebär strategiska såväl som operativa arbetsuppgifter och du bör finna blandningen av dessa stimulerande för att trivas hos oss. Du sköter all bokföring, skatter, moms etc. tillsammans med bolagets redovisningsansvarig. Kostnadsuppföljning och analyser tillsammans med upprättande av budget, årsredovisning och bokslut är andra vanligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare har du ansvar för produktionsrelaterade controlleruppgifter såsom investerings- och produktkalkyler samt analys av nyckeltal och lönsamhetsuppföljningar. Du kommer utöver ekonomistyrning ha möjlighet att leda egna utvecklingsprojekt för att driva bolaget framåt. Det ingår även ett IT-ansvar i tjänsten då du är kontaktperson i IT-frågor mot Dometic och IT-konsult på plats. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Placeringsort för tjänsten är Tidaholm och du har personalansvar för en medarbetare.

Vi vill jobba med dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och har erfarenhet av liknande roll i ett tillverkande bolag. Extra glada blir vi om du tidigare har jobbat med produktionscontrolling. Du har kunskap om bokslutsarbete och är en stark bidragsgivare med ett helhetstänk. För att lyckas i rollen har du en bred kunskap inom ekonomi och tycker om att arbeta nära verksamheten. Du stimuleras av utveckling och har en hög analytisk förmåga. Du har mycket goda systemkunskaper, är en fena på Excel och har lätt för att navigera i integrerade affärssystem. Då vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi tror att du är utvecklingsorienterad och duktig på att både initiera och driva aktiviteter i mål. Du är kommunikativ, prestigelös och trivs med att jobba verksamhetsnära i en organisation med öppen kultur där du har stor möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling. Att arbeta strukturerat faller sig naturligt för dig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Vill du utvecklas med oss? Välkommen med din ansökan redan i dag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helen Einarson Lundin eller Lydia Karlsson på 036-330 09 00. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan senast 30 oktober.